Atunci cand planificati sa va deschideti propria spalatorie profesionala este clar ca nu duceti lipsa de spirit antreprenorial. Un mare avantaj al acestei afaceri il reprezinta faptul ca exista foarte putine sanse ca ea sa nu mearga, ca dumneavoastra sa nu aveti clienti sau ca profitul sa nu fie multumitor. De ce? Pentru ca toata lumea are nevoie de haine curate, iar o mare parte dintre tesaturi necesita o atentie speciala, anumite produse de curatare si metode de scoatere a petelor pe care nu le putem face acasa.
Ca deschiderea unei astfel de curatatorii profesionale sa fie posibila, aveti nevoie, totusi, de cateva lucruri de care sa tineti cont. De pilda, un spirit dezvoltat al afacerilor nu este de ajuns, inainte de a va deschide un astfel de business este recomandat sa efectuati cercetari care sa va releve detalii despre aceasta afacere. In cazul in care cunoasteti pe cineva cu experienta in domeniu, nu strica sa ii cereti cateva sfaturi. In plus, pentru a desfasura cu succes orice fel de afacere este necesar sa aveti o intelegere solida a principiilor financiare, de vanzari, de marketing si de management.
Mai mult de atat, aveti nevoie si de o locatie care sa va permita vizibilitate, cu cale de acees si de preferat intr-o zona centrala, in care cat mai multa lume sa poata sa ajunga fara sa foloseasca neaparat un mijloc de transport; de evitat sunt zonele periferice pentru ca acestea trag dupa sine nevoia de a avea propria masina sau asteptarea indelunga in statiile mijloacelor de transport in comun – aceste lucruri i-ar putea face pe oameni sa renunte la gandul de a isi duce hainele la spalatoria dumneavoastra, determinandu-i sa aleaga o alta care se afla intr-o zona mai accesibila. Oamenii aleg, de obicei, serviciile aflate la o distanta convenabila. Prin asta intelegem aproape de casa sau de locul de munca al acestora. Cercetati piata pentru a va asigura ca spalatoria sau curatatoria dumneavoastra sunt plasate competitiv si convenabil.
Un alt lucru de care trebuie sa tineti cont este faptul ca, pe langa investitia in spatiul propriu-zis al spalatoriei, o parte destul de mare din buget revine echipamentului. In aceasta categorie intra masinile de spalat, uscatoarele, presele, dispozitivele de calcat, dar si alte dispozitive care deservesc anumitor operatiuni specifice din cadrul unei curatatorii profesionale. In plus, trebuie sa aveti in vedere si consumabilele, pungile de plastic, umerasele, precum si cele folosite la curatarea si dezinfectarea locului, de pilda bureti, lavete, solutii de curatare/dezinfectie sunt, de asemenea, constisitoare si necesita achizitii la perioade scurte de timp. Instrumente de marketing si publicitate, precum anunturile, pliantele, cartile de vizita si firmele sau bannerele luminoase pentru curatatoria dumneavoastra sunt, de asemenea, necesare si deloc ieftine. Este crucial sa luati in calcul toate aceste cheltuieli, sa stabiliti preturile si sa calculati daca profitul este ceea ce va doriti; in consecinta, daca afacerea dumneavoastra merita sa investiti in ea.
Nu in ultimul rand, pentru ca afacerea dumneavoastra sa va aduca succes, aceasta trebuie sa se desfasoare intr-un cadru legal. Fiti constienti de cerintele de licentiere de stat si locale, dar si de legile privind siguranta muncii pentru a stii sigur ca afacerea dumneavoastra respecta toate regulile si reglementarile. Cladirea sau spatiu in care se afla propia spalatorie profesionala trebuie, de asemenea, sa aiba un certificat de ocupare, pe care autoritatile locale pot sa va ajute sa-l obtineti.
Tratarea bunurilor personale ale oamenilor cu aceleasi standarde de ingrijire pe care le aplicati atunci cand vine vorba de propriile haine este ceva ce oamenii observa cu usurinta, iar aceasta practica nu face altceva decat sa loializeze clientii.